WARSZTATY:
Komunikacja w biznesie.
Wystąpienia publiczne i praca z kamerą.
-
AUTOPREZENTACJA
-
PROWADZENIE SPOTKAŃ
-
PREZENTACJE BIZNESOWE
-
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
-
PRACA Z KAMERĄ
-
STANDARYZACJA KOMUNIKACJI
-
KOMUNIKACJA W ZESPOLE
-
Poznaj najważniejsze aspekty dobrego wystąpienia.
-
Zadbaj nie tylko o jego właściwą treść, ale także o atrakcyjną formę. Zaprzyjaźnij się z kamerą.
-
Nie szukaj "magicznych sztuczek", bo one nie istnieją.
-
Udoskonalaj swoje umiejętności tylko poprzez budowanie świadomości, pozyskiwanie wiedzy i ćwiczenia.
ZOBACZ VIDEO (zaproszenie)
Wiedza i Praktyka
Podzielę się z Tobą moim doświadczeniem: 20 lat praktyki w prowadzeniu własnych konferencji (menadżerskich, jakościowych, technologicznych) moderowaniu dyskusji, przeprowadzaniu wywiadów, organizacji i prowadzeniu warsztatów szkoleniowych dla przemysłu, realizacji, reżyserii i produkcji programów telewizyjnych, konferencji i eventów masowych, w przygotowywaniu i wygłaszaniu prelekcji. Dodatkowym i ważnym atutem jest wieloletnie doświadczenie w pracy z kamerą jako prowadzący, dziennikarz, scenarzysta i reżyser.
Zapraszam - Roman Pietrzyk.
Czego się Nauczysz
-
Metodyki budowania treści.
-
Uatrakcyjnienia formy wystąpień / prezentacji.
-
Zwiększenia swojej pewności.
-
Zamieniania swych słabości w siłę.
-
Naturalności w wystąpieniach.
-
Radzenia sobie z tremą.
-
Budowania na tym co już w sobie masz.
-
Nie naśladowania innych (a szczególnie celebrytów).
-
Tworzenia osobistego stylu.
Referencje 1
zobacz wideo
Referencje: Katarzyna Wolniak (Wrocławski Park Technologiczny)
Ważne
Nie zostaje się piłkarzem przez oglądanie meczu z trybun. Do tego trzeba wielu ćwiczeń. Tak samo jest z umiejętnością mówienia do ludzi.
Bezpieczną drogą w rozwoju kompetencji jest najpierw poznanie rzemiosła, a dopiero potem zabawa formą. Osobom początkującym nie polecam wypełniania wystąpień artystycznymi doznaniami, uduchowionym uniesieniem bądź poszukiwaniem emocji. To kończy się porażką. Można zrobić sobie krzywdę. Lepiej zacząć o warsztatu.
Referencje 2
zobacz wideo
Rekomendacje Agnieszka Pałys (Wrocławski Park Technologiczny)
Zagadnienia
-
Znaczenie świadomości i jej budowanie.
-
Metodyka opracowania treści i formy prezentacji, wystąpienia.
-
Konstrukcja każdej wypowiedzi.
-
Przyswajanie treści wystąpienia.
-
Postawa wewnętrzna i zewnętrzna.
-
Zapanowanie nad przestrzenią.
-
Jak radzić sobie z tremą.
-
Głos i gest jako element warsztatu.
-
Rola oddechu.
-
Rola pauzy.
Pomogę Ci rozwijać Twoją markę osobistą
Nabywanie i szlifowanie umiejętności to proces długoterminowy.
Każdemu kto chce je rozwijać i budować markę osobistą proponuję kolejne etapy warsztatów.
Etapy rozwoju
Krok 1
Poziom bazowy
Krok 2
Poziom średni
Krok 3
Poziom zaawansowany
Krok 4
Doskonalenie
-
Uporządkowanie / uzupełnienie Twojej wiedzy w zakresie programu.
-
Weryfikacja Twoich obecnych praktyk stosowanych w wystąpieniach.
-
Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności poprzez ćwiczenia elementów wystąpienia.
-
Zbudowanie całego wystąpienia własnego
-
Ćwiczenie wybranych elementów wystąpień.
-
Usprawnianie konstrukcji i konspektu.
-
Budowanie biblioteki otwieraczy i przerywników.
-
Ćwiczenie prezentacji przez opowieść
-
Prowadzenie rozmowy / wywiadów.
-
Przygotowanie dwóch wystąpień własnych
-
Ćwiczenie wybranych obszarów wymagających wsparcia.
-
Ćwiczenia indywidualne.
-
Indywidualny coaching w zakresie, jaki jest zdefiniowany pod kątem osobistego planu rozwoju, w tym także pomoc w budowaniu planowanych wystąpień.
Ramowy Program Warsztatów
Program jest modułowy. Możemy zrealizować całość lub ćwiczyć intensywniej te elementy, które są w danej chwili bardziej potrzebne.
Moduły warsztatów
1. Poznanie potrzeb uczestników warsztatów.
-
Co chcesz zmienić?
-
Omówienie zagadnień z programu.
2. Budowanie świadomości.
-
podstawy wystąpienia
-
postawa wewnętrzna i zewnętrzna,
-
ciało: sylwetka, gestykulacja, mimika, wyraz twarzy, spojrzenie
-
głos: dykcja, artykulacja, barwa, intonacja, modulacja, pauza,
-
mowa: treść wypowiedzi
-
przestrzeń, w której się znajdujesz,
-
jak widzimy i słyszymy siebie, a jak widzą i słyszą nas inni.
-
w jaki sposób eliminować złe nawyki.
3. Budowa Wypowiedzi.
-
Budowa wypowiedzi – teoria, a praktyka.
-
Istotne elementy konstrukcji wypowiedzi:
4. Oddech jako ważne narzędzie.
-
Omówienie znaczenia oddechu w wystąpieniach.
5. Metody przyswojenia treści.
-
jak nauczyć się treści wystąpienia
6. Standaryzacja wystąpień
-
co to jest standard
-
w jakim celu go tworzymy
-
jakie są rezultaty tworzenia standardu wypowiedzi
-
standaryzacja jako proces ciągłego doskonalenia
7. Głos jako narzędzie
-
Przygotowanie aparatu mowy
-
Elastyczność, barwa, modulacja
8. Emocje
-
Emocje, które blokują i sposób ich neutralizacji.
9. Trema
-
Praktyczne wskazówki dotyczące tremy i tego jak możemy z nią sobie radzić.
10. Opowiadanie od siebie.
-
Na czym polega różnica pomiędzy mówieniem ex katedra, a mówieniem w oparciu o relację z drugim człowiekiem.
11. Zagospodarowanie przestrzeni wokół nas.
-
Jak ją poznać, oswoić się, zacząć nią zarządzać, nie bać się.
12. Kolory wypowiedzi.
-
Omówienie barw wypowiedzi na przykładach. Tą samą treść można przekazać na różne sposoby.
13. Ćwiczenia.
-
Wypowiedzi proste i złożone. Analizy ćwiczeń.
-
Wypowiedzi z zastosowaniem konstrukcji i konspektu.
-
Wypowiedzi z narzuconym tematem. Wypowiedzi ograniczone czasem.
-
Jednoosobowe i dwuosobowe wystąpienie swobodne.
-
Przerywniki, otwieracze, puenty.
-
Mówienia od siebie.
-
Pogłębianie konstrukcji wypowiedzi
O mnie.
Z pewnością jestem praktykiem. Z pewnością NIE jestem celebrytą i nie będę zajmował Twojej uwagi moją osobą. Poświęcę natomiast całą swoją uwagę Tobie. Zaproponuję Ci, abyś odkrył drzemiący w Tobie potencjał bazując na tym co już w sobie masz. A narzędziem do tego będą praktyczne metody z dobrego rzemiosła.
Doświadczenie
lata 80-90.
Studia
lata 90 - 2000
Telewizja, film, reklama
lata 2000-2020
Konferencje
lata 2020 - obecnie
Studio telewizyjne
W latach 90 ukończył wydział aktorski wrocławskiej szkoły teatralnej. Prowadził programy telewizyjne na żywo pod koniec studiów i audycje radiowe w regionalnej rozgłośni.
W latach 1992 - 1996 był producentem reklam radiowych dla kilku wiodących stacji. Nauczył się opowiadać historie dźwiękiem. W latach 1995-2003. był niezależnym producentem telewizyjnym i filmowym, reżyserem, scenarzystą. Zrealizował ponad 100h materiałów emisyjnych dla różnych stacji telewizyjnych. W tym samym czasie współpracował z agencjami reklamowymi współtworząc ogólnopolskie kampanie reklamowe.
Organizował i prowadził wiele konferencji dla branży motoryzacyjnej, lotniczej i kolejnictwa. Szeroki zakres tematyczny: zarządzanie, optymalizacja procesów, jakość, obróbka cieplna, łańcuchy dostaw, kojarzenie partnerów biznesowych. Organizacja, produkcja i prowadzenie eventów masowych.
W czasie pandemii wraz z grupą przyjaciół uruchomił studio telewizyjne, które jest zapleczem technicznym do realizacji projektów własnych adresowanych do przemysłu.